2014. november 2., vasárnap

Banános Zabkása

Tudom, tudom már megint egy banános recept. De van olyan ember a földön aki ne szeretné a banánt? Nekünk az egyik kedvenc gyümölcsünk. Új elhatározásunk hogy mostantól minden nap reggelizünk, lehetőség szerint egészséges ételeket. Sajnos a munka miatti rohanásban erre eddig nem mindig szakítottunk időt. Sokak szerint az egészséges étkezés drága vagy bonyolult, pedig ez az étel is fillérekbe került, bármilyen hihetetlen. Hiszen egy adaghoz mindössze 50 g zabpehelyre van szükség 500 g zabpehely pedig csupán 200 ft. Ami esetleg drágább lehet benne az a banán és a tej, de valljuk be egy doboz cigi árának az egynegyede még így is. ( Elnézést azoktól akiket megsértettem ezzel, de én nem dohányzom ) A zabkása önmagában is nagyon finom szerintem, de így banánnal különösen. Így a gyerekek számára is csábítóbbá tehetjük, és ezáltal könnyedén hozzájuthatnak a gabona félékben megtalálható tápanyagokhoz. Rengeteg energiát ad a nap nagy részére így a munka és a tanulás is könnyedén megy majd. Jó étvágyat hozzá!



Hozzávalók (2 személyre)

  100 g nagyobb szemű zabpehely
  300 ml tej
  2 érett banán
  mandarin vagy más gyümölcs a díszítéshez

Elkészítése:
A zabkását felöntjük a tejjel ( használhatunk vizet is de tejjel az igazán finom ) és lassan elkezdjük melegíteni a tűzhelyen. A mikróba is elkészíthető 2-3 perc alatt. Én jobb szeretem ha lehet a mikrót kikerülni ezért mindig gázon készítem. Ugyan annyi idő és jobban ellenőrizhető hogy semmi kép ne égjen oda semmi. Tehát lassan melegítjük és közben kavargatjuk. Pár perc múlva magától be fog sűrűsödni és a zabpehely is megpuhul, A banánokat villával törjük össze és adjuk a még meleg kásához. Keverjük jól el és még melegen fogyasszuk el. Jó étvágyat hozzá!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése