2014. február 23., vasárnap

Házi csokis perec

Imádom a boltban kapható csokiba mártott pereceket, de ezzel is úgy vagyok, mint szinte mindennel, a házi jobb :) Még szerencse hogy ez az egyszerű, és legalább olyan finom, ha nem finomabb perec recept a birtokomba került. A nosaltyn találtam szintén ( köszönet érte Kiki szakácsnak), és már többször is elkészítettem. Sohasem tudok eleget sütni belőle hogy el ne fogyjon. Kiváló vendégváró, vagy akár ajándék lehet. De a magányos és kicsit "depis" napokon kitűnő bajűző ez a csupa csokis perec. Én kézzel formázom, hengergetem a pereceket, mert valahogy különös örömmel tölt el az ilyenfajta "tökéletlenség". Hiszen ha egyforma lenne a bolti rokonával, az én szememben talán nem is lenne olyan különleges. Ez persze az én véleményem. Kapható már szinte bárhol perec kiszúró, sokszor találkoztam már vele sok helyen, de én ezen okokból nem preferálom. De aki szeretné használhat kiszúrót, úgy jelentősen könnyebb a dolga és hamarabb el is készül. De aki kiskorában imádott gyurmázni, vagy épp kisgyereke van, nyugodtan vágjon bele, jól fognak szórakozni :)




Hozzávalók:

  1 egész tojás

  10 dkg tejcsokoládé (helyettesíthető étcsokoládéval, vagy akár fehér csokoládéval is, a recept 10 dkg-ot ír de ajánlott megduplázni ha a perecek teljes felületét szeretnék bemártani. Én a tejcsokoládét szeretem rajta bár eredetileg étcsokoládéval készül.)
  375 g liszt
  40 g cukrozatlan kakaópor
  175 g cukor
  1 csomag vaníliás cukor
  250 g margarin

Elkészítése:

A sütőt előmelegítjük 180 Celsius fokra. A kakaót összekeverjük a liszttel, a vaníliás cukorral, és kristálycukorral. Beleütjük a tojást és hozzáadjuk a szeletekre vágott margarint, majd tésztává gyúrjuk. Diónyi darabokból ceruza vastagságú ( kb 17 cm-es ) rudakat sodrunk és pereceket formálunk belőle. ( kb 40 db perecünk lesz ) Sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük és 15 perc alatt készre sütjük. 


Aki szaggatóval szeretné megformázni a pereceket, lisztezett nyújtódeszkán 1-1,5 cm vastagra nyújtsa ki a tésztát, és szaggassa ki tetszés szerint. 
Gőz fölött olvasszuk fel a mártáshoz használni kívánt csokoládét, majd mártogassuk bele egy villa vagy a kezünk segítségével a pereceket. Kicsit rázogassuk meg hogy egyenletesen befedje a csokoládé. Sajnos az enyémen légbuborékok keletkeztek, de mint korábban is említettem nem kell tökéletesnek lenniük :). De talán legközelebb ezt igyekszem kiküszöbölni. Mert ahogy a kedvenc mondásom tartja: "Gyakorlat teszi a mestert." Mindenképpen próbálják ki, jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése